Η διέλευση του metro στη Νίκαια, θετικές - αρνητικές επιπτώσεις

22.03.2014 | ZASKAR

Η Πνευματική Εστία Νίκαιας σας προσκαλεί στην εκδήλωση με θέμα: “Η διέλευση του metro στη Νίκαια, θετικές - αρνητικές επιπτώσεις”.

Η διέλευση του metro στη Νίκαια, θετικές - αρνητικές επιπτώσεις

Θα μιλήσουν οι: Νίκος Μπελαβίλας (Αρχιτέκτων, Επίκουρος Καθηγητής Ε.Μ.Π.) και Κυριάκος Κούτσας (Πολιτικός Μηχανικός - Αν. Διευθυντής Επέκτασης Γραμμής ΜΕΤΡΟ - Πειραιά).
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Νίκαιας την Δευτ. 31 Μαρτίου, 2014 και ώρα 8:00 μ.μ.

Η διέλευση του metro στη Νίκαια, θετικές - αρνητικές επιπτώσεις

_________________

Σχόλιο Αρχισυντάκτη

Θετικές - Αρνητικές επιπτώσεις… για το -αν μη τι άλλο- μεγαλύτερο ανοιχτό - κλειστό θέμα της πόλης. Θα το παρακολουθήσουμε με ενδιαφέρον.

Δημαρχείο Νίκαιας - Αγ. Ι. Ρέντη

Π. Τσαλδάρη 10, Νίκαια
Τηλεφωνικό Κέντρο: 210 4278100
300μ. μακριά από το Δημαρχείο, στην πλατεία Αγ. Νικολάου, κάνει τέρμα το τρόλεϊ 21 που ξεκι- νάει απ’ την Ομόνοια
Πρόσβαση με Λεωφορεία: 809, 810, 830, 846, 847 και 909
Από Αθήνα: Ευθεία στην Οδό Πέτρου Ράλλη / Ανακρέοντος / Λαοδικείας [ είναι ο ίδιος δρόμος που αλλάζει την ονομασία του στο σημείο που μονοδρομείται ]. Στη Λαοδικείας, στο ύψος της Οδού Γέμελου, στρίβουμε αριστερά [υπάρχει σήμανση ΠΡΟΣ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ]. Στο ύψος της Εφέ- σου αριστερά και αμέσως μετά δεξιά όπου συναντούμε την Π. Τσαλδάρη. Στο νούμερο 10 βρί- σκεται το δημαρχείο.


Δείτε το Δημαρχείο Νίκαιας - Αγ. Ι. Ρέντη σε μεγάλο χάρτη

 

facebook Μοιράσου το στο facebook

Σχετικά Posts

4 σχόλια στο άρθρο “Η διέλευση του metro στη Νίκαια, θετικές - αρνητικές επιπτώσεις”

  1. Σταύρος Οικονομίδης

    Το μετρό στην πόλη μας έπρεπε να υπήρχε εδώ και χρόνια. Όπως έπρεπε, πόλη μας, να διαθέτει και μέσον σταθερής τροχιάς, τραμ, διότι ο εργαζόμενος κόσμος είχε προβληματικές μετακινήσεις και ξόδευε πολύ χρόνο στον δρόμο. Η πόλη που στήθηκε από τον κόσμο της μικράς Ασίας και του Πόντου και είναι από τις μεγαλύτερες πόλεις της προσφυγιάς, δεν ήταν , δυστυχώς, στον αρχικό σχεδιασμό του μετρό και του τραμ.
      Δεν παρακολούθησα την διάλεξη για τις επιπτώσεις , θετικές και αρνητικές, του μετρό στον Δήμο μας. Πρόσφατα πληροφορήθηκα την ύπαρξη αυτής της ιστοσελίδας. Δεν μπορώ να φαντασθώ κάτι αρνητικό όταν η επικοινωνία, οι συγκοινωνίες βελτιώνονται. Η ανάπτυξη είναι βεβαία συνέπεια μια τέτοιας εξέλιξης και όπου υπάρχει μετρό δηλαδή εύκολη πρόσβαση, ο τόπος αναβαθμίζεται, ότι και αν σημαίνει αυτό. 
      Όταν η δικτατορία κατήργησε το τραμ στον Πειραιά και εκείνο του Περάματος, αυτό λειτούργησε εις βάρος αυτών των περιοχών. 
       Οι δύο σταθμοί που γίνονται στην Περιοχή μας, στην Πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό και στην Πλατεία Αγ. Νικολάου, θα πρέπει να διαμορφωθούν ώστε να εκφράζουν τον τοπο και την ιστορία του κατά το πρότυπο του σταθμού της Πλατείας συντάγματος. 
      Ας μου επιτραπεί με την ευκαιρία να αναρωτηθώ για ποιόν λόγο δεν έγινε συνένωση των Δήμων Νικαίας-Κορυδαλλού. Τι να αναρωτηθώ δηλαδή; Όλοι γνωρίζουμε ότι η μικροπολιτική και ο ,κακώς εννοούμενος,  κομματισμός έκαναν το θαύμα τους.
     Ειλικρινά χαίρομαι για την ύπαρξη αυτού του βήματος. Ευκαιρία να το μάθω στάθηκε το άρθρο για την ονομασία της Νίκαιας που είναι τόσο ενδιαφέρον ώστε υπάρχει ανάγκη να το γνωρίσουν όλοι οι συμπολίτες μας
       Σταύρος Οικονομίδης
       Παθολόγος 

  2. nik

    Ο κινδυνος ειναι να εχουν ευκολη προσβαση οι τριτοκοσμικοι λαθρομεταναστες και απο την Αθηνα να κατευθυνθουν στις προσφυγικες παραγκες σε περιοχες της Νικαιας υποβαθμιζωντας ακομα περισοτερο τη περιοχη. Ηδη, υπαρχει αρκετος αριθμος ισλαμιστων λαθρομεταναστων

  3. ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΙΠΕΡΟΓΛΟΥ αρχιτέκτονας

    ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ

    Θα ήθελα να ευχαριστήσω την ΠΕΝ για την αφορμή που δίνεται και ανοίγει ένας διάλογος για δημόσια συζήτηση, επάνω σε θέματα πολεοδομίας και αρχιτεκτονικής που αφορά την πόλη μας.

    Ευχαριστώ επίσης τον κύριο καθηγητή, για την αποδοχή του στο κάλεσμα και την ευαισθησία του να προσέγγιση μια τόσο σοβαρή πολεοδομική παρέμβαση, που γίνεται στην πόλη μας, όπως είναι αυτή του σταθμού του ΜΕΤΡΟ, καθώς επίσης και τον κύριο αν. διευθυντή της επέκτασης γραμμής ΜΕΤΡΟ-Πειραιά.

    Με την ευκαιρία της διάλεξης την οποία παρακολούθησα και απ΄ όπου αποκόμισα ενδιαφέροντα συμπεράσματα θα ήθελα να τονίσω την σημασία που μπορεί να έχουν τέτοιες συζητήσεις.

    Πόσο χρήσιμες μπορούν να φανούν.

    Πόσο μπορούν να εμπνεύσουν εκτός από την ΔΙΟΙΚΗΣΗ, οικονομικούς και πνευματικούς παράγοντες, επιστήμονες κατοίκους αυτής της πόλης, που εμπλέκονται με την μελέτη και τον σχεδιασμό, την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, και που η αγωνία τους και  η σκέψη τους για το τι γίνεται ή δεν γίνεται πολεοδομικά ή αρχιτεκτονικά στην πόλη σταματά κάπου, ή γίνεται μόνο κραυγή ή διαμαρτυρία.

    Ζω βιολογικά και επαγγελματικά στην ΝΙΚΑΙΑ για κάτι παραπάνω από 50 χρόνια.

    Την θυμάμαι την πόλη πριν ακόμη κατασκευαστούν κράσπεδα και ασφαλτοστρωθούν οι δρόμοι.

    Σήμερα η εικόνα της είναι πολύ διαφορετική.

    Είναι μια πόλη με υποδομές αλλά και με διαφορετικούς κατοίκους από τότε, στην πλειοψηφία της.

    Μάλιστα το 2004 διακρίθηκε με το χαρακτηριστικό τίτλο ΟΛΙΜΠΙΑΚΗ ΠΟΛΗ.

    Εάν όμως θα θέλαμε να βάλουμε ορισμένα ερωτήματα ή να αναστοχαστούμε ορισμένες έννοιες, όπως:

    Πόσο ποιο όμορφη θα μπορούσε να είναι αυτή η πόλη πολεοδομικά – αρχιτεκτονικά.

    Ποιο νοικοκυρεμένη.

    Που να κρατάει τους νέους κοντά της.

    Πόσο ποιο λειτουργική για τους κατοίκους της, δηλαδή θέλω να πω την σχέση ανάμεσα σε δραστηριότητες όπως, ελεύθερος χρόνος – υπηρεσίες – εμπόριο – πράσινο – πολιτισμός – αθλητισμός.

    Σε τι βαθμό οι κάτοικοι θα είχαν άποψη, ή  επιλογή, σχετικά με την αστική της μετάλλαξη, τις χρήσεις γης, τις στρατηγικές επιλογές και τα σενάρια για το μέλλον, τους ελεύθερους χώρους, την διατήρηση της αρχιτεκτονικής της κληρονομιάς;

    Υπάρχουν ρυθμιστικά σχέδια, για τα οποία οι κάτοικοι δεν γνωρίζουν για την πόλη τους.

    Γιατί η ευκαιρία των ΟΛΟΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ, αντί να γίνει μοχλός ανάπλασης για την πόλη, έμεινε θεατρικό γεγονός, που μετουσιώθηκε σε μνήμη μόλις έπεσε η αυλαία.

    Σε τι βαθμό και με ποιες διεπιστημονικές γνώσεις επηρεάζονται οι αποφάσεις της ΔΟΙΗΚΗΣΗΣ για τις επιλογές που προκύπτουν;

    Πως Η ΔΟΙΗΚΗΣΗ οραματίζεται για την πόλη, την λέξη “ανάπτυξη” μέσα από τους προηγούμενους προβληματισμούς;

    Αρκούν ΜΟΝΟΝ οι πολιτικές διεργασίες;

    Ερωτήματα και στοχασμοί σαν αυτούς , θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια ατέλειωτη λίστα  “ειδικοί” και “μη ειδικοί”.

    Υπό αυτήν την έννοια υπάρχουν άνθρωποι, νέοι επιστήμονες της πόλης μας, φορείς, ενεργοί πολίτες, που με τις δράσεις τους έχουν καταφέρει πράγματα και έχουν συμβάλει στην καλύτερη ποιότητα της ζωής στην πόλη.

    Αλλά υπάρχουν και άλλοι, που είναι έτοιμοι για νέες, καινοτόμες δράσεις, που εμπλέκονται στις διαδικασίες μετάλλαξης της πόλης και που μπορούν να προσφέρουν στην δημόσια διοίκηση, στους θεσμούς, και στα ιδιωτικά συμφέροντα μία γνώση σε μορφολογικό επίπεδο στις χωροταξικές διεργασίες που διέπονται από μεγάλη σπουδαιότητα και πολυπλοκότητα.

    Πιστεύω ότι η απάντηση στο ερώτημα:

    Οι άνθρωποι διαμορφώνουν τις πόλεις ή οι πόλεις τους ανθρώπους, θα πρέπει να είναι ο διάλογος κατά την διάρκεια του χρόνου ανάμεσα σε αυτά τα δύο.

    Τέλος θα ήθελα η διοίκηση να εμπνέει και να εμπνέεται από ένα όραμα με πυλώνες και τις παρακάτω έννοιες:
    1. Η ΠΟΛΗ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΕΤΑΙ
    2. Η ΠΟΛΗ ΝΑ ΣΥΖΗΤΑ
    3. Η ΠΟΛΗ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ
    4. Η ΠΟΛΗ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ
    5. Η ΠΟΛΗ ΝΑ ΔΙΗΓΕΙΤΑΙ 

    Πιστεύω οι θεσμοί υπάρχουν. Τα εργαλεία υπάρχουν…

    Όπως το ΕΠΙΧΕΙΡΙΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

    1. Στρατηγικός σχεδιασμός
    2. Επιχειρισιακός σχεδιασμός
    - Τομείς περιβάλλοντος και ποιότητα ζωής και άλλα πολλά.

    Ας τα αναδείξουμε περισσότερο.

    Θα ήθελα να τελειώσω με δύο φράσεις του ΚΩΣΤΗ ΠΑΠΑΓΙΩΡΓΗ:

    “Κάθε σκαρί θέλει ταξίδι,
    και κάθε σκέψη βάπτισμα στη ζωή.”

    ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΙΠΕΡΟΓΛΟΥ αρχιτέκτονας.

  4. Καρνέζης Γιώργος

    Διάβασα με ενδιαφέρον το θέμα της εκδήλωσης για το μετρό στη Νίκαια, που οργανώνει η Πνευματική Εστία Νικαίας, αλλά έχω την αίσθηση πως το θέμα της ομιλίας θα ήταν περισσότερο κατατοπιστικό, αν η πρόσκληση και η ανακοίνωση προς τα ΜΜΕ συνοδευόταν από μία σύντομη περίληψη των απόψεων των ομιλητών αλλά και των οργανωτών: Σε ποιες δηλαδή παραμέτρους θα αναφερθούν σχετικά με αυτό το τεράστιο για τη Νίκαια -και όχι μόνο- έργο; Περιβαλλοντικές, κοινωνικο-ψυχολογικές, οικονομικές, πολιτισμικές; Αισθάνομαι μετέωρος με τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις του θέματος…

    Γιώργος Καρνέζης

    Νίκαια, 24 Μαρτίου 2014

Σχολιάστε